پودر کاکائوپودر کاکائو اندونزیپودر کاکائو ترکپودر کاکائو هلندی

قیمت پودر کاکائو خارجی | اندونزی| هلندی | ترک

پودر کاکائو خارجی

پودر کاکائو مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواد اولیه صنعت شکلات‌سازی محسوب می‌شود. موارد مصرف این پودر تنها منحصر به شکلات‌سازی نمی‌باشد و از آن در تولید محصولات لبنیاتی، شیرینی و دسر نیز استفاده می‌شود. پودر کاکائو از دانه‌های میوه درخت کاکائو تهیه می‌شود. درخت کاکائو بیشتر در مناطق استوایی رشد می‌کند و تعداد آن در ایران محدود است. به همین دلیل پودر کاکائو مصرفی کارخانه‌ها و تولیدهای کشور بیشتر از طریق واردات تأمین می‌شود. واردات پودر کاکائو از طریق شرکت‌ها و کشورهای مختلفی صورت می‌گیرد. در بازار ایران انواع برندهای پودر کاکائو خارجی با بسته‌بندی‌ها و قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسد.

پودر کاکائو آلکالایز

پودر کاکائو آلکالایز

به‌طورکلی پودر کاکائو دارای دو نوع طبیعی و آلکالایز است. نام‌های دیگر پودر کاکائو آلکالایز پودر کاکائو تیره، پودر کاکائو دارک، پودر کاکائو فرآیند هلندی و پودر کاکائو قلیایی است. مراحل تولید پودر کاکائو طبیعی ساده‌تر از پودرهای آلکالایز است. پودر کاکائو طبیعی به‌صورت مستقیم از دانه‌های کاکائو تهیه می‌شود و به آن مواد افزودنی اضافه نمی‌شود. پودر آلکالایز در طی تولید حرارت داده می‌شود و به آن ماده افزودنی اضافه می‌شود. میزان اسیدیته پودرهای آلکالایز کمتر از پودرهای طبیعی است. این پودر رنگی تیره‌تر دارد و طعم و مزه آن ملایم‌تر می‌باشد. در ایران بیشتر از پودرهای آلکالایز استفاده می‌شود؛ بنابراین بیشتر پودر کاکائو خارجی موجود در بازار از نوع آلکالایز است.

مرغوب‌ترین برندهای پودر کاکائو خارجی

مرغوب‌ترین برندهای پودر کاکائو خارجی

پودرهای کاکائو خارجی محصول کشورهای اروپایی و آفریقایی مختلفی هستند. میزان کیفیت و قیمت پودرهای کاکائو متفاوت است. به‌طورکلی برخی از مرغوب‌ترین برندهای پودر کاکائو خارجی عبارت‌اند از:

  • پودر کاکائو کارگیل هلندی: هلند یکی از اصلی‌ترین کشورهای صادرکننده پودر کاکائو به جهان است. برند کارگیل هلندی یکی از برندهای مرغوب و محبوب در بازار ایران است. این پودر دارای رنگی تیره است و از طعمی بی‌نظیر برخوردار است.
  • پودر کاکائو اسنو ترکیه: پودرهای کاکائو ترکیه‌ای نیز از انواع پراستفاده پودر کاکائو در ایران محسوب می‌شوند. پودر کاکائو اسنو ترکیه یکی از محصولات برند آلتین مارکا است و از کیفیت خوب و قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد.
  • پودر کاکائو جامبی اندونزی: پودرهای کاکائو اندونزی از قیمت کمتری برخوردارند و دارای کیفیت خوبی می‌باشند.

قیمت انواع برندهای خارجی پودر کاکائو

قیمت انواع برندهای خارجی پودر کاکائو

قیمت انواع برندهای خارجی پودر کاکائو متفاوت است. علت این اختلاف قیمت میزان کیفیت و اختلاف قیمت در هزینه‌های تولید کشورهای مختلف است. معمولاً پودرهای کاکائو اسپانیایی و هلندی بیشترین قیمت را درند. میزان قیمت پودرهای کاکائو آفریقایی نیز کمتر از پودر کاکائو ترکیه‌ای است. اگر پودر کاکائو خارجی را به‌صورت مستقیم از بازرگانی‌های واردکننده خریداری نمایید؛ از کیفیت محصول مطمئن خواهید شد و هزینه کمتری پرداخت می‌نمایید.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا