پودر کاکائو

عرضه بی واسطه پودر کاکائو برای صنایع غذایی | SOREN CO

بیشتر افراد پودر کاکائو را به‌عنوان یک چاشنی و طعم‌دهنده محصولات غذایی می‌شناسند؛ اما درواقع این پودر از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و دارای کاربردهای مختلفی می‌باشد. از پودر کاکائو صنایع غذایی در تولیدی‌های کیک، شکلات، شیرینی، بستنی، نوشیدنی، ماکارونی‌ها و پاستاهای شکلاتی و… استفاده می‌شود.

این پودر از میوه درخت تئوبروما یا همان درخت کاکائو به دست می‌آید. پودرهای کاکائو به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند و همین امر باعث به وجود آمدن دو نوع پودر کاکائو نچرال یا ارگانیک و پودرهای فرآوری شده یا قلیایی می‌شود. در ادامه بیشتر با این دو نوع پودر کاکائو و مراکز خرید پودر کاکائو صنایع غذایی آشنا خواهید شد.

پودر کاکائو طبیعی

پودر کاکائو طبیعی

 

در تولید پودر کاکائو طبیعی یا نچرال از هیچ‌گونه ماده افزودنی استفاده‌نشده است. روش تولید این پودرها به این صورت است که ابتدا میوه درخت کاکائو چیده می‌شود و در انبار قرار داده می‌شود تا بپوسد. پس از پوسیدگی و خشک شدن میوه‌ها، دانه‌های کاکائو از داخل میوه جدا می‌شود. سپس پوسته و مغز این دانه‌ها به‌وسیله الک‌های مخصوص جداشده و مغزها آسیاب می‌شوند. در مرحله بعد چربی دانه‌های کاکائو گرفته می‌شود و باقی‌مانده آن به‌عنوان پودر کاکائو نچرال یا طبیعی مورداستفاده قرار می‌گیرند. پودر کاکائو صنایع غذایی هم از نوع طبیعی و ارگانیک و هم از نوع قلیایی شده می‌باشد؛ اما بیشتر در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا از پودرهای کاکائو طبیعی استفاده می‌شود.

پودر کاکائو قلیایی چیست

پودر کاکائو قلیایی

پس از آشنایی با پودر کاکائو طبیعی ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که پودر کاکائو قلیایی چیست و چه تفاوتی با پودرهای ارگانیک دارد. پودر کاکائو قلیایی شده درواقع پودری است که خام نمی‌باشد و مواد افزودنی به آن اضافه می‌شود. درروش قلیایی کردن ابتدا دانه‌های کاکائو بوداده می‌شود تا به‌راحتی دانه و پوسته آن جدا گردد. پس از جدا کردن دانه و پوسته، دانه‌های کاکائو آسیاب شده و روغن آن استخراج می‌شود. در مرحله آخر مواد افزودنی اضافه‌شده و دانه‌ها به پودر تبدیل می‌شوند. این مواد افزودنی برای تقویت مزه، بو و رنگ کاکائو مورداستفاده قرار می‌گیرند. این مواد میزان اسیدیته کاکائو را کاهش داده و از طعم تند و ترش کاکائوی طبیعی کاسته می‌شود؛ بنابراین تفاوت پودرهای کاکائو طبیعی و قلیایی در رنگ، طعم، بو و روش تولید آن‌ها می‌باشد.

خرید پودر کاکائو صنایع غذایی

خرید پودر کاکائو صنایع غذایی

برای خرید پودر کاکائو صنایع غذایی می‌توانید به بازرگانی سورن مراجعه نمایید. سورن انواع پودرهای کاکائو طبیعی و فرآوری شده را با بهترین کیفیت و به‌صورت عمده به فروش می‌رساند. جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش سورن در تماس باشید.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا