لسیتین

قیمت و فروش لسیتین شیرینی قنادی A01

لسیتین شیرینی قنادی A01 

لسیتین شیرینی قنادی A01 به دلیل اینکه باعث یکنواختی و همگن شدن مواد درون کیک و شیرینی و انواع دسر می شود، در شیرینی پزی کاربرد فراوانی دارد. لیستین باعث سرعت بخشیدن به فرایند پخت شیرینی می شود.

از آنجا که لسیتین در کیک و شیرینی سبب مخلوط شدن و چسبندگی بیشتر می شود،میزان استفاده از تخم مرغ را کاهش می دهد. این ماده سبب می شود پف خمیر و ور آمدن آن بیشتر شود و زمان پخت کمتر شود.

لسیتین شیرینی

 

لسیتین خوراکی A01 چیست؟

لسیتین A01 یک نوع فسفولیپید است که در بدن همه موجودات زنده یافت می شود. این ماده ترکیبی از  از دی گلیسیریدهای اسیدهای چرب استئاریک، پالمیتیک و اولئیک با کولین استر اسید فسفریک می باشد . بدن انسان میتواند لسیتین تولید کند. همچنین در ترکیب بسیاری از غذاها لسیتین وجود دارد.

غلظت ترکیبات فعال لسیتین (فسفولیپیدها) در مخلوط مشترک روغن و آب باعث کمتر شدن کشش سطحی و بوجود امدن امولسیون می شود.بعد  از تشکیل امولسیون، فسفولیپیدهای بوجود آمده بر  روی سطح روغن  و یا قطرات آب، سبب ایجاد مانعی جهت جلوگیری از ترکیب قطرات بوجود می آورند.

کار و نقش  اصلی لسیتین ترکیب کردن چربی ها با یکدیگر است.لسیتین یکی از اولین فاکتور هایی بودند که در پخت و پز استفاده شده است. در واقع، لسیتین ها ترکیب کننده های مواد مایع بسیار قوی در ساختار بیسکوییت،شیرینی و کیک هستند.

لسیتین شیرینی

کاربردهای مختلف لسیتین

معمولا لسیتین در محصولات مربوط به قنادی نظیر ، شیرینی ها،کیک ، شکلات، پودر کاکائو، محصولات لبنیاتی ، مارگارین و اسپری های مجاز خوراکی به کار می رود.

معمولاً بر اساس مقدار و  وزن آرد به ترکیبات نان به میزان ۰.۲% و به کیک های لایه ای به میزان ۰.۵-۱.۵%  لسیتین اضافه می شود. همچنین در مخلوط های خمیر پیراشکی و خشک نیز به میزان ۰.۲۵-۰.۵ درصد وزن کل مواد از این ماده  استفاده می گردد.

استفاده از لسیتین نقش بسیار مهمی در تولیدات  نان، کیک و شیرینی دارد چرا که این ماده کیفیت خمیر نان  را بهبود می دهد، مخلوط همگن را به وجود می آورد و به طور کلی زمان فرآیند پخت را سرعت می بخشد.

ترکیب مناسب چربی در مواد سبب کاهش میزان چربی که مورد نیاز ما است می شود و در نتیجه باعث بوجود آمدن یک خمیر خوب و یکدست با بافتی عالی می شود .در نتیجه استفاده از لسیتین عمر نان، کلوچه، کیک و سایر تولیدات شیرینی پزی  افزایش می یابد. استفاده از این ماده سبب حفظ تازگی کیک می شود.

استفاده از لسیتین نقش مهمی در تولید نان، کیک و شیرینی دارد زیرا کیفیت خمیر را بهبود می بخشد، اختلاط یکنواخت را تضمین می کند و به طور کلی فرآیند پخت را تسریع می کند.

لسیتین خوراکی چه عملکردی دارد؟

لسیتین از دو بخش آب دوست و لیپوفیل بوجود آمده است و  با گلوتن و بقیه ترکیبات خمیر مخلوط می شود و خاصیت چسبندگی گلوتن و تخمیر خمیر را افزایش می دهد. با بوجود آمدن این تغییرات در خمیر ، پروسه آماده کردن خمیر سریعتر می گردد .این عمل سبب می شود تا نیاز به ورز دادن کمتر شود. در نتیجه در مصرف انرژی و زمان ما صرفه جویی می شود.

به دلیل داشتن خاصیت آب دوستی این ماده، لسیتین به  نگه داری آب در بافت خمیر کمک کرده و در نتیجه هیدراته اسید های آمینه که پیش ساز پروتئین هستند  را بوجود می آورد. تمامی این فرایند سبب افزایش حجم خمیر می شود و وقتی شیرینی را از فر خارج کردیم سوراخ هایی یکنواخت با بافتی ترد و نرم دارد.

لسیتین شیرینی

 لسیتین در شیرینی پزی چه کاربردی دارد؟

۱-به این دلیل که  که لسیتین معمولا یک امولسیفایر طبیعی است و در محصولات زیادی در صنعت کیک و شیرینی قنادی استفاده می شود، توانایی افزایش ترکیب مواد مختلف در شیرینی ها دارد  و به راحتی راهی بین چربی ها، آب و مواد خشک  بوجود می آورد. این فرآیند سبب ترکیب بهتر خمیر و آسان شدن و همچنین شکل دهی بهتر کیک و شیرینی می شود.

۲-دومین ویژگی مهم لسیتین کاربرد آن به عنوان یک نچسب کننده است . این مزیت برای انواع کیک ها و شیرینی ها بسیار مهم و  حیاتی است. لسیتین باعث می شود، خمیر کیک یا شیرینی به طور مستقیم از کاغذ روغنی جدا شود و به قابلمه و قالب  نچسبد.

۳-لسیتین می تواند جایگزینی مناسب برای کره کاکائو در پخت شیرینی ها شود و سبب کاهش هزینه در محصولاتی که به کره کاکائو مانند شکلات سفید احتیاج دارند گردد. در آن صورت  حتی به میزان کمتری لسیتین نسبت به کره کاکائو احتیاج داریم که می تواند به سادگی  فرآیند ترکیب سازی را مانند کره کاکائو انجام دهد و پایداری خمیر کیک و شیرینی را ضمانت کند.

بیشتر بخوانید: قیمت پودر نارگیل خشک | واردات پودر نارگیل سریلانکا

عملکرد کلی لسیتین در کیک و شیرینی 

۱. امولسیفایر

۲. افزایش دوام

۳. تبلور شکر

۴. آزادسازی بهتر تجهیزات

۵. اکستروژن آسان

۶. قابلیت تولید بهتر

۷. افزایش نرمی و کاهش چسبندگی

۸. کاهش چربی در شیرینی جات

شیرینی فروشی ها و تولید کنندگان محصولات مرتبط با آن مواردی هستند که تقاضای زیادی در بین تمام طبقات مصرف کننده برای خرید لسیتین دارند. دامنه محصولات مرتبط با استفاده از لسیتین بسیار  زیاد است. بازار این محصولات احتیاج به رقابت بالا دارد و در این چنین شرایطی تولیدکنندگان نیز می بایست مرغوبیت کالاهای خود را نیز به طور چشمگیری بالا ببرند.

لسیتین شیرینی

قیمت و فروش لسیتین شیرین

قیمت خرید و فروش لسیتین با توجه به میزان درصد خلوص آن در بازار فروش بسیار متفاوت است. این محصول از طریق شرکت های معتبر خدمت مصرف کنندگان ارائه می شود. همانطور که گفتیم درصد خلوص شیمیایی مواد یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت آنها است. در مورد لسیتین نیز همین موضوع صدق می کند. از دیگر عوامل موثر در میزان تعیین قیمت لسیتین شرکت تولید کننده و برند آن می باشد .

علاوه بر لسیتین، کنجد، انواع پودر کاکائو، پودر نارگیل، پودر قهوه، پودر ژلاتین، CMC (پودر ثعلب)، گوارگام و ده ها ماده اولیه دیگر در مجتمع تجاری سورن توزیع می شود که در قسمت های مختلف این سایت در مورد آنها توضیح داده شده است. اگر شما تولید کننده شیرینی پزی یا محصولات شکلاتی و این چنینی هستید،به شما  توصیه می کنیم این مطالب را نیز مطالعه کنید.

لسیتین شیرینی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا