شکلات چیپسی

قیمت شکلات چیپسی اشکی مقاوم

قیمت شکلات چیپسی اشکی

قیمت شکلات چیپسی اشکی که به شکل قطره های گرد مینیاتوری است،معمولا در آشپزی استفاده می شود. اندازه کوچک آنها امکان ذوب و پخش سریع را فراهم می کند. چیپس های شکلاتی طوری ساخته می شوند که شکل خود را در طول پخت حفظ کنند .

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]بیشتر بخوانید: خرید عمده کرم کاکائو ویژه کارگاه های شیرینی پزی و قنادی ها[/box]

قیمت شکلات چیپسی اشک

شکلات چیپسی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

چیپس های شکلاتی تکه های کوچک شکلات شیرین شده ای هستند که درترکیب تعدادی از دسرها (مخصوصاً کیک ها و کلوچه های شکلاتی) و برخی از غذاهای صبحانه مانند پنکیک استفاده می شود.

آنها اغلب به صورت حجم های قطره ای با پایه های دایره ای مسطح تولید می شوند. انواع دیگر شکلات چیپسی ها به شکل بلوک های مستطیلی یا مربعی شکل هستند. آنها در اندازه های مختلف، معمولا قطر کمتر از ۱۰ میلی متر موجود هستند.

در ابتدا شکلات چیپسی از شکلات نیمه شیرین درست می شد، اما امروزه طعم های زیادی وجود دارد که عبارتند از: شیرینی تلخ، کره بادام زمینی، باترکاچ، شکلات نعناع، ​​شکلات سفید، شکلات تلخ، شکلات شیری، و چیپس های گرد سفید و تیره.

از چیپس شکلات می توان در کلوچه، پنکیک، وافل، کیک، پودینگ، کلوچه، کرپ، پای، شکلات داغ و شیرینی های مختلف استفاده کرد. آنها همچنین در بسیاری از محصولات غذایی خرده فروشی دیگر مانند بارهای گرانولا، بستنی، و مخلوط دنباله دار یافت می شوند.

مواد اصلی شکلات چیپسی شامل: کاکائو مایع، کره کاکائو، پودر کاکائو، شکر، لسیتین و وانیل است.

قیمت شکلات چیپسی اشک

نحوه ذوب شدن شکلات چیپسی و کاربرد آن

یکی از بهترین محصولات تزئینی شکلات چیپسی است که برای تهیه کیک و دسر استفاده می شود. از آنجایی که درصد کاکائو بالایی دارد در برابر حرارت مقاوم است.

چیپس شکلات را می توان ذوب کرد و در سس ها و سایر دستور العمل ها استفاده کرد. چیپس ها بین ۱۰۴ تا ۱۱۳ درجه فارنهایت (۴۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد) ذوب می شوند. فرآیند ذوب در دمای ۹۰ درجه فارنهایت (۳۲ درجه سانتیگراد) شروع می شود یعنی زمانی که کره کاکائو در چیپس شروع به ذوب شدن می کند. دمای پخت هرگز نباید از ۱۱۵ درجه فارنهایت (۴۶ درجه سانتیگراد) برای شکلات شیری و شکلات سفید، یا ۱۲۰ درجه فارنهایت (۴۹ درجه سانتیگراد) برای شکلات تلخ بیشتر شود، در غیر این صورت شکلات می سوزد.

شکلات چیپسی ذوب شده همیشه به عنوان جایگزینی برای تهیه سس شکلات توصیه نمی شود. ازآنجایی که اکثر چیپس های شکلات طوری طراحی شده اند که شکل خود را در هنگام پخت حفظ کنند، نسبت به شکلات پخته شده حاوی کره کاکائو کمتری هستند و بنابراین کار با شکلات ذوب شده دشوارتر است.

در ادامه مطلب با توضیحاتی درباره انواع طعم های شکلات اشکی در خدمت شما هستیم:

قیمت شکلات چیپسی اشک

 

شکلات چیپسی اشکی شیری

شکلات شیری که به آن شکلات شیرین نیز می‌گویند، شیرین‌ترین چیپس شکلات موجود است. چیپس های شکلات شیری از همان نوع شکلاتی که در بیشتر آب نبات ها یافت می شود تهیه می شود و برای مصرف مستقیم خوب است.

وجه تمایز شکلات شیری از سایر انواع شکلات، افزودن پودر شیر است که به آن رنگ روشن و خامه ای می دهد. شکلات‌های شیری معمولاً برای پخت استفاده نمی‌شوند، زیرا خیلی سریع ذوب می‌شوند و کمی بافت غذای پخته شده را تغییر می‌دهند.

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]چیپس های شکلاتی تکه های کوچک شکلات شیرین شده ای هستند که درترکیب تعدادی از دسرها (مخصوصاً کیک ها و کلوچه های شکلاتی) و برخی از غذاهای صبحانه مانند پنکیک استفاده می شود.[/box]

قیمت شکلات چیپسی اشک

چیپس شکلات اشکی نیمه شیرین

شکلات چیپسی نیمه شیرین رایج ترین نوع مورد استفاده برای پخت است. شکلات نیمه شیرین حاوی درصد بالایی کاکائو است، حدود ۷۵ درصد در مقایسه با ۲۰ درصد شکلات شیری. به این ترتیب، شکلات نیمه شیرین معمولا برای دستور العمل هایی که طعم شکلاتی غنی تری دارند ترجیح داده می شود.

چیپس های نیمه شیرین فقط مقدار کمی شکر اضافه دارند که به قناد اجازه می دهد شیرینی غذای پخته شده را اضافه کرده و آن را کنترل کند. چیپس های نیمه شیرین در حین پخت شکل خود را حفظ می کنند، بنابراین برای دسرهای شکلاتی ایده آل تر از چیپس های شکلات شیری هستند.

قیمت شکلات چیپسی اشک

شکلات چیپسی اشکی تلخ و شیرین

چیپس های شکلات تلخ کاملا شبیه چیپس های نیمه شیرین هستند. در شکلات تلخ، فقط مقدار بسیار کمی شکر به ۷۵ درصد مواد جامد کاکائو اضافه می شود. تفاوت اصلی آن با نیمه شیرین این است که شیرینی تلخ حاوی سطح بالاتری از مشروب شکلاتی (مایع دانه کاکائو)، مقدار کمی وانیل و لسیتین است. چیپس های تلخ و چیپس های نیمه شیرین معمولاً در پخت قابل تعویض هستند زیرا برای تشخیص تفاوت به زبان باتجربه نیاز است.

قیمت شکلات چیپسی اشک

 

چیپس های شکلات اشکی تلخ یا دارک

که به عنوان چیپس شکلاتی پخت نیز شناخته می شوند، طیفی از درصد کاکائو را از حدود ۷۵ تا ۱۰۰ درصد پوشش می دهند. این چیپس ها حاوی مقدار بسیار کمی شکر یا بدون شکر هستند. هر چه درصد کاکائو بیشتر باشد، شکلات تیره تر و طعم آن تلخ تر است. قناد ها اغلب از چیپس های پخت استفاده می کنند زیرا قوی ترین طعم شکلات طبیعی را ارائه می دهند و می توانند با سایر مواد موجود در دستورغذا شیرین شوند.

قیمت شکلات چیپسی اشک

چیپس شکلات اشکی سفید

شکلات سفید از نظر فنی اصلاً شکلاتی نیست زیرا حاوی مواد جامد کاکائو نیست، فقط کره کاکائو، شیر و وانیل دارد. اگرچه ماده اصلی شکلات سفید از دانه های کاکائو گرفته می شود، اما حاوی آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ نیست. شکلات سفید را می‌توان به شکل چیپسی یافت، مانند چیپس‌های رنگین‌کمان، چیپس‌های کره، چیپس‌های شکلاتی با طعم نعناع، ​​و چیپس‌های کره بادام‌زمینی.

قیمت شکلات چیپسی اشک

بررسی قیمت و خرید  شکلات چیپسی اشکی

قیمت چیپس شکلات اشکی به فاکتورهایی مانند طعم و اندازه بستگی دارد. این شکلات در طعم ها و اندازه هایی تولید می شود که هر کدام قیمتی دارند. به طور کلی، چیپس های شکلاتی در برابر حرارت مقاوم هستند. این مزیت آنها را به عنوان یک شکلات برای تولید کیک و شیرینی مناسب می کند.

قیمت شکلات چیپسی اشکی نسوز تولید شده در ایران بسیار مناسب است و این قیمت ارزان در کنار کیفیت عالی از عرضه آن استقبال کرده است. به طور کلی قیمت شکلات های ساخت ایران در محدوده مناسبی قرار دارد و مورد استقبال خریداران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

در مجموعه ما علاوه بر شکلات چیپسی، شکلات تخته ای،کرم کاکائو ،شکلات اشکی،شکلات سکه ای،ترافل رنگی، اسمارتیز و ده ها ماده اولیه دیگر تولید می شود که در قسمت های مختلف این سایت توضیح داده شده است و اگر شما تولید کننده شیرینی پزی هستید توصیه می کنم این مطالب را نیز مطالعه کنید.

 

قیمت شکلات چیپسی اشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا